Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.09.2012 00:44 - За учебниците и пълното неразбиране
Автор: living Категория: Други   
Прочетен: 937 Коментари: 2 Гласове:
1



Час след изминалия за тази година девети септември, а аз си размишлявам какво зная всъщност за него. Зная какво съм чела в учебниците по история и как нищичко не разбрах от тях, защото бях заета с това да помня хилядите дати и години. Тук е мястото да благодаря на учителят ми по история, който си направи труда да обясни на целия ми клас "Що е туй нящо девети септември".

 И в този ред на мисли ми дойде нещо на ум: Какви хора са писали този прословут учебник, че да не разбера нищо от 2 часа четене, а един човек да успее да ми го обясни за 10 минути. Стигнах до извода, че всъщност не само учебникът по история е написан по този начин. Всъщност една доста голяма част от учебният материал е написана във много висок и неразбираем стил без да са извадени на преден план поуките. Да не говорим, че понякога материалът е представен като табелка за продажба на кола. Има телефон, цена на колата и име на продавача, но нищо за самата кола.

 И после опрекват младото поколение, че нищо не знаело. Като представител на това младо поколение ще кажа, че ние не се отглеждаме от самосебе си. За да сме такива каквито сме, а именно някои чалгари, други индивидуалисти, трети бунтари и т.н., то голява вина за това имат и възрастните. Надали един шестнадесет годишен е написал учебниците ни, това е работа, която се извършва от хора завършили поне полувисше образование. Не сме ние виновните, че има една камара ненужен материал, който е като извинение за свършена работа. Имам предвид точно тези километражни уроци набъкани до един с години и имена и какви били на краля шушоните. Дори в уикипедия статиите са много по-кратки и ясни, което е малко обезпокоително, защото ако всички започнат да четат от интернет, то тогава каква е ролята на учебниците?

 Преди време си говорих с едно момче, което сега ще е 10 клас. Говорихме за много неща и бях потресена и възмУтена когато ми каза, че той всъщност зубри уроците си. Попитах го логичният въпрос "Защо?", а той ми отговори, че нищо не разбира. По едно време подхванах темата за индустриалната революция. Момчето пожела да сменим темата, защото историята му била скучна и не помнел нищо от нея. Последното според мен е следствие от зубренето, което е нищо друго освен краткотрайно запаметяване на данни.

Друго нещо, с което се съгласявам е тезата на учителят ми по история, че не е реално обемът на уроците за Левски, Ботев, Каравелова и т.н. да е еднакъв с този за СДС и като цяло 90-те години на ХХ век. Да съгласна съм, че след едно 10 години, този период ще е история, но за сега според мен е нещо, чието въздействие не може да бъде тълкувано еднозначно. Според мен все още сме в етап на преход нищо, че според някой този етап е приключил и не мисля, че може да се вади извод за нещо, което все още не е приключило. Твърде прибързано е.

Като заключение: Учебният материал не е преподаден добре. Не е написан просто и разбираемо, без много подробности, а с изводи. Образованието трябва да обогатява запаса на информация, то трябва да е достъпно и нямам предвид само финансово. Затова като човек, който все още е в системата на образованието си мечтая да има преразглеждане на учебниците и да се извади главното от един урок. Нужна ни е основата за да градим върху нея, а за по-любопитните има тонове достъпна информация в интернет.



Гласувай:
1



Предишен постинг

1. goran - Учителят, учебната приграма и учебника са невероятно важни!
19.09.2012 11:57
При това точно в този ред - най-важен е учителят/човекът.

Учебникът винаги във всички времена е бил:
-Важен помощник;
-Толкова добър, колкото способен е авторът;
- Толкова достоверен колкото министерството е решило - учиебникът е маниполатор;
- Учебникът никога не е бил единсвения източник на знания :)
цитирай
2. living - Учебната програма не улеснява учителите.
19.09.2012 22:43
Явно авторите на учебниците не са особено способни щом учебниците куцат, много. Което пък кара учителите ни да бъдат факири и да се мъчат по всякакви възможни начини да си преподадат качествено урока. Учебната програма налага да се взима огромно количество информация за един час, без да е помислено за това дали ние учениците ще можем да разберем материала в рамките на един учебен час.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: living
Категория: Други
Прочетен: 11525
Постинги: 4
Коментари: 9
Гласове: 9
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031